Czworo uczniów z Płocka prowadzi projekt społeczny w ramach olimpiady „Zwolnieni z teorii”, który ma na celu podnoszenie świadomości dotyczącej uzależnień. Zofia Szostek, Stanisław Adamczak, Filip Pesta i Rudolf Góral, mimo uczęszczania do różnych szkół, wspólnie realizują zadania mające na celu dotarcie do rówieśników z ważnymi informacjami. Niedawno odwiedzili kilka płockich szkół, w tym podstawowe nr 12 oraz nr 17, a także Liceum Ogólnokształcące im. Władysława Jagiełły.
W trakcie wizyt uczniowie przeprowadzili interaktywne zajęcia skupiające się na tematyce uzależnień, badając przyczyny, skutki oraz możliwości profilaktyki takich problemów jak fonoholizm, alkoholizm oraz uzależnienie od narkotyków i e-papierosów. Używając kreatywnych metod, mieli okazję zorganizować grę „Kahoot”, która pozwoliła uczestnikom na sprawdzenie swojej wiedzy na temat omawianych zagadnień. Uczestnicy wykazali się dużą pamięcią oraz zaangażowaniem, co potwierdziły pozytywne wyniki w grze.
Projekt „Droga do Świadomości” ma nadzieję, że zdobytą wiedzę uczniowie zatrzymają na dłużej, co przyczyni się do większej świadomości zdrowotnej w Płocku. Zespół zachęca również wszystkich do śledzenia swoich działań w mediach społecznościowych, gdzie regularnie dzielą się informacjami na temat inicjatyw związanych z tematyką uzależnień. Uczniowie są zdeterminowani, by kontynuować swoje działania i dotrzeć do jak najszerszego grona młodych ludzi w Płocku.
Źródło: Urząd Miasta Płock
Oceń: Uczniowie Płockich Szkół Angażują się w Walkę z Uzależnieniami
Zobacz Także